A company without a story is usually a company without a strategy.”
- Ben Horowitz – General partner of Venture Capital fund, Andreessen Horowitz -
 
 

- Making Strategy Stick® -

   
Het succes van een organisatie wordt voor een groot gedeelte bepaald door hoe diep de strategie wordt begrepen en omarmd. Juist het inzicht, begrip en acceptatie van een strategie geeft een organisatie de mogelijkheid om te leren en zich sneller aan te passen aan veranderingen.
   

A recent global study of 450 enterprises found that 80% of those companies felt their people did not understand their strategies very well.

- Vanson Bourne - The link between strategic alignment and staff productivity:
A survey of decision- makers in enterprise organisations. [2011]

   
 

Uit een recent wereldwijd onderzoek van Vanson Bourne, blijkt dat 80% van de organisaties erkend dat de mensen hun strategieën niet goed begrijpen. Het overgrote deel van de medewerkers voelt zich daardoor niet of nauwelijks betrokken bij de visionaire en strategische doelstellingen van zijn organisatie.

Het effectief uitdragen van de visie en de strategie naar alle relevante betrokkenen is daarom een essentiele stap. De visie en strategie moeten een plaats krijgen in de hoofden [IQ] en ook in de harten [EQ] van managers en medewerkers.

To think is easy. To act is difficult. To act as one thinks is the most difficult.”
- Johann Wolfgang Von Goethe - German scientist, writer and statesman -


Met het Making Strategy Stick® programma, ontwikkeld door Anecdote®, helpen wij leiders in een organisatie om strategische helderheid te creëren en te communiceren. Dit doen we op de eerste plaats door van de strategie een verhaal te maken, dat kan worden doorverteld, begrepen en beleefd door iedereen in de organisatie.

   
   
HOW IT WORKS - THE OVERVIEW  
   

   

Om je veranderstrategie te laten beklijven, moet bijzondere aandacht worden gegeven bestuurders, directie, managers en beïnvloeders, die de invloed hebben om de gewenste strategie, visie of waarden echt tot leven te laten komen.

Voor deze mensen voeren we een leiderschapsprogramma uit. De meesten weten wat ze intellectueel moeten doen: ze kunnen eenvoudig een "change management 101" examen behalen. De kunst is om ze de noodzaak van nieuwe manieren van werken ddawerkelijk te laten voelen. Dit wordt bereikt door verhalen te verzamelen uit de organisatie, in combinatie met innovatieve methoden, waarbij ze voor zichzelf de belangrijkste gebieden benoemen die moeten worden aangepakt.

Het eindresultaat is een kerngroep die echt begrijpt en aanvoelt wat de strategie voor hen en de organisatie betekent. Zodat ze dit communiceren met hun woorden, houding en door hun acties.

   
   
WHAT DO WE WANT TO ACHIEVE?  

Do you want your front-line employees taking actions that bring your strategy to life?
Do you want your leaders to truly understand and believe in your strategy and inspire them to share it with their people? Do you want your people making all the day-to-day decision with your strategy in mind?

Anecdote’s Making Strategy Stick programs helps you tap into the natural power of stories to weave your strategy into the fabric of your organisation, resulting in a strategy that everyone in your organisation can remember, tell and, most importantly, put into action.

   
  .
TESTIMONIALS

“Anecdote helped us create our strategic story and then worked with us to embed that story throughout our organisation. The strategic story is helping to ensure all our people are aligned with a single strategic direction in a memorable and deeply human way.”

Janet Dore, CEO - Transport Accident Commission


Our strategic story has had a massive impact. This will be the legacy I leave behind as I move back to Europe to head up 70 countries for BI and the first thing I want to do is to create and share a European strategic story for BI.”

Dr Gudrun Schmidt, Regional Medical Director Asia and Middle East - Boehringer Ingelheim.

 

"Anecdote’s deep knowledge and understanding of the benefits to storytelling makes them the market leader in this field. It's their passion for this stuff that's so compelling. Storytelling and Anecdote should be part of any effective leader's kit bag if they are looking to influence for success."

Andrew Petersen, HR Business Partner, Challenger Financial Services


"When we all operate in a world dominated by technological interaction, it is easy to overlook to power of personal interaction. Stories have always played an important role in human interaction allowing us all to find insights and shared meaning. Anecdote helped us to rediscover the power of stories in a contemporary setting."

Graham Johnson, HR Director, Australia Post


"Anecdote made a tremendous difference to our management development programs using the power of business narratives. They helped us at AstraZeneca and FujiXerox to design and deliver outstanding management development programs that really changed behaviour among a group of sceptical managers that had seen it all before. The stories were the key. When the managers worked with the stories collected from their organisation and argued over what was right and wrong, what was good and bad, it impacted them emotionally and this instinctive understanding lead to real, lasting change."

Damian Byers PhD, GM Human Resources, Uniting Care Australia